close

Eminem - No Love PL ( feat. Lil Wayne ) from unseenness on Vimeo.

這次Recovery我最愛的一首歌!! No Love

feat上我也很喜歡的Lil wayne真是絕配!! (期待跟PINK一起拍!!)

這首歌是取樣自Haddway的What is love?



Just Blaze用重低音把原本歡愉的舞曲改得比較沉重些

校園問題層出不窮 相信大多數的人在小時候都有遇過 (希望你不是欺負人的那個...)


突然讓我想到Robin Hood裡面的一句話 :
Rise And Rise Again, Until Lambs Become Lions.


Lyrics:

No Love (沒有愛)

Throw dirt on me and grow a wildflower
儘管像我身上丟土吧 儘管喬不起我吧 我會蛻變成一朵美麗的野花
But it's 「fuck the world」, get a child out her
但他媽的"這世界" 妳還是屈服於我
Yeah, my life a bitch, but you know nothing bout her
對 我的生活一蹋糊塗 但你對饒舌又懂個屁
Been to hell and back, I can show you vouchers
走一趟地獄回來 我可以亮出我的通行證
I'm rolling Sweets, I'm smoking sour
我愛嗑啥就嗑啥
Married to the game but she broke her vows
我這一生注定要饒舌 但又被饒舌所背叛
That's why my bars are full of broken bottles
這就是為什麼我內心充滿了破碎的承諾
And my night stands are full of open Bibles
夜夜笙歌 有太多人祈求救贖
I think about more than I forget
我忘記得比我記得的要多
But I don't go around fire expecting not to sweat
但我不會四處炫耀 成名的代價不輕
And these niggaz know I lay them down, make their bed
而這些黑人兄弟知道我的真本事 準備下台吧
Bitches try to kick me while I'm down: I'll break your leg
在我低潮落井下石的賤人 當心我剁掉你們的腿
Money outweighing problems on the triple beam
金錢萬能 沒有什麼問題解決不了
I'm sticking to the script, you niggaz skipping scenes
我照著腳本演出 你們黑人兄弟就不按部就班
Be good or be good at it
認真點 敬業點
Fucking right I've got my gun, semi-Cartermatic
我身上拿的可是卡特半自動手槍
Yeah, put a dick in their mouth, so I guess it's 「fuck what they say」
耶 讓他們住嘴 他們狗嘴裡吐不出象牙
I'm high as a bitch: up, up and away
我整個HIGH到飛上天
Man, I come down in a couple of days
天 幾天後才醒過來
OK, you want me up in the cage, then I'll come out in beast mode
好 你們想把我關進監牢 當心我變成嗜血的野獸
I got this world stuck in the safe, combination is the G-code
我用安全的G-Code編碼把全世界都鎖住
It's Weezy motherf-cker, blood gang and I'm in bleed mode
這是小偉恩的血盟幫派
All about my dough but I don't even check the peephole
一切取決於我 誰來敲門我都不怕
So you can keep knocking but won't knock me down
所以繼續敲吧 我不怕
No love lost, no love found
沒有愛 就不會失去愛

It's a little too late to say that you're sorry now
現在說抱歉未免也太慢了吧
You kicked me when I was down
我衰的時候你幹譙我
Fuck what you say, just (don't hurt me, don't hurt me no more)
妳的屁話 (傷不了我) 沒錯 (傷不了我)
That's right bitch: and I don't need you, don't want to see you
我不需要你(再也不)
Bitch you get (no love)
滾出我的視線
You show me nothing but hate
你眼中只有仇恨
You ran me into the ground
你把我踐踏在地上
But what comes around goes around
但是風水輪流轉 沒有天天在過年
I don't need you (don't hurt me)
我不再需要你 (再也不)
You (don't hurt me no more)
你 (再也傷不了我)
That's right, and I don't need you, don't want to see you
沒錯 我不再需要你 不想再看到你
You get (no love)
滾出我的視線
Bitch you get (no love)
你不配愛
And I don't need you
我不再需要你
Get em
換Eminem

I'm alive again
我又再度活過來
More alive than I have been in my whole entire life
我這一生從來沒像現在充滿活力
I can see these people's ears perk up as I begin
當我拿起筆創作時 人們馬上豎起耳朵
To spaz with the pen, I'm a little bit sicker than most
我要給他們好看
Shit's finna get thick again
再重振雄風
They say the competition is stiff
聽說競爭很激烈
But I get a hard dick from this sh-t, now stick it in
但我資本雄厚 等著瞧吧
I ain't never giving in again
我再也不會放棄了
Cuss into the wind, complete freedom
不再自我設限 追求完全自由
Look at these rappers, how I treat them
看看我怎麼對待我的敵人
So why the f-ck would I join them when I beat them
何必和手下敗將攪和在一起
They call me a freak because
他們叫我怪咖 因為
I like to spit on these p-ssies fore I eat them
我不屑裡那些娘泡
Man get these whack cocksuckers off stage
天啊 快把這些遜咖趕下台
Where the f-ck is Kanye when you need him?
Kanye當我需要你的時候 你他媽的跑哪去了
Snatch the mic from him, bitch I'mma let you finish in a minute
快把他們的麥克風搶走 我嗆完再換你嗆
Yeah the rap is tight
沒錯 饒舌是一場硬仗
But I'm fucking with the greatest verse of all time
但我就是要唱出史上最屌的饒舌
So you might want to go back to the lab tonight and um
你們最好趕快回家去燒香拜佛 抱佛腳
Scribble out them rhymes you were going to spit
胡亂寫的歌詞 是上不了檯面的
And start over from scratch and write new ones
從頭來過 看能不能寫出一些好貨
But I'm afraid that it ain't gonna make no difference
不過我想其實也沒差
When I rip this stage and tear it in half tonight
因為今晚我要征服這個舞台
It's an adrenaline rush to feel the bass thump
腎上腺素狂飆
In the place all the way to the parking lot, fellow
重低音一路傳到停車場
Set fire to the mic and ignite the crowd
麥克風像著了火
You can see the sparks from hot metal
群眾的熱情也跟著一起燃燒
Cold-hearted from the day I Bogarted the game
無論是很腳色還是天生冷血 饒舌進入我生命的那天
I so started to rock fellow
我的靈魂就開始腐朽
When I'm not even in my harshest
我不用使出全力
You can still get roasted because Marsh is not mellow
你就已經潰敗成軍
Til I'm toppling from the top I'm not going to stop
直到我登上顛峰 我絕不會停止
I'm standing on my Monopoly board
我永遠是大富翁的贏家
That means I'm on top of my game and it don't stop
我是饒舌界的天王
Til my hip don't hop anymore
直到我屁股搖不動的那天
When you so good that you can't say it
但我不該自吹自擂
Because it ain't even cool for you to sound cocky anymore
太傲慢自滿 會不夠酷
People just get sick cause you spit
好的饒舌人們說讚 壞的細菌 讓人生病
These fools can't drool or dribble a drop anymore
這些饒舌蠢蛋口水乾了也說不出個屁
And you can never break my stride
但是你們在也阻擋不了我的路
You never slow the momentum at any moment I'm about to blow
在也無法奪去我的光環
You'll never take my pride
我就要發光發熱 你們拿不走我的驕傲
Killing the flow, slow venom and the opponent
我會殺出一條血路
Is getting no mercy, mark my words
剷除對手
Ain't letting up, relentless
我不會手下留情 記住我的話 義無反顧
I smell blood, I don't give a fuck: keep giving them hell
我感受到殺氣 我一點都不在乎 讓他們受苦吧
Where was you when I fell and needed help up?
我最需要幫你幫助時你在哪?
You get no love
你不配被愛

It's a little too late to say that you're sorry now
You kicked me when I was down
Fuck what you say, just (don't hurt me, don't hurt me no more)
That's right bitch: and I don't need you, don't want to see you
Bitch you get (no love)
You show me nothing but hate
You ran me into the ground
But what comes around goes around
I don't need you (don't hurt me)
You (don't hurt me no more)
That's right, and I don't need you, don't want to see you
You get (no love)
Bitch you get (no love)
And I don't need you
Bitch You get no love

(重複就不打了 好多)

-原版翻譯 微調修正版

arrow
arrow
    全站熱搜

    et1989315 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()