這首真的太讚了 撇開Dr. Dre和Eminem的完美組合外

加上擁有滄麗嗓聲的Skylar Grey 簡直太完美  好比Eminem的I Like The Way You Lie配上Rihhana

Skylar Grey的Coming Home很不錯聽 和Diddy也很搭

在Grammy上演出時雖然沒有太拋頭露面 但也給大家留下了深刻的印象

之後再來為她做詳盡介紹

MV也做得相當精緻 (有看到Snoopy Dog )哈

這首歌收錄在Dr. Dre的Detox裡   等Release後 一定要去敗一張

 

也快接近大考了  I NEED A "BOOK" :P

 

Lyrics: (中英文歌詞)

[Chorus -Skylar Grey]
Im about to lose my mind
我快要喪失我的理智了
you’ve been gone for so long
你早已消逝在這過往的日子裡
I’m running out of time
我渾渾噩噩的活著
I need a doctor
我需要一個醫生
call me a doctor
幫我叫一個醫生
I need a doctor, doctor
我需要一個醫生 醫生
to bring me back to life
好讓我回到過往的生活

[Eminem]
I told the World one day I would pay it back
我告訴上蒼我有一天會償還一切
say it on tape, and lay it, record it
把話錄下來 並做了一個賭注 紀錄這一切
so that one day I could play it back
所以某一天我就能償還
but I don’t even know if I believe it when I’m saying that
但我甚至還是無法相信我當時竟然說出這樣的話
ya’ll starting to creep in, everyday its so grey and black
你開始荒廢度日 每天每夜都如此灰暗
hope, I just need a ray of that
希望 我只需要一絲渺茫的光芒
cause no one see’s my vision when I play it for ‘em
因為沒有人會看到當我為em播放這首時的夢境
they just say its wack
他們只覺得這很怪
they don’t know what dope is
他們不瞭解成癮者的感覺
and I don’t know if I was awake or asleep
而且我也不知道我在寫這首歌時
when I wrote this,
是醒著或睡著時
all I know is you came to me when I was at my lowest
我知道的指是當我正處於低潮時你來了
you picked me up, breeding life in me
你拉拔我 讓我有了生命的光彩
I owe my life to you
我將我的人生託付予你
before the life of me, I dont see why you dont see like I do
在這之前的人生 我看不見為什麼你沒像我一樣看見
but it just dawned on me you lost a son
但我突然了解到 你失去一個兒子
see this light in you, it’s dark.
看看你心中的那道光 他是暗的
let me turn on the lights and brighten me and enlighten you
讓我再度開啟那道光吧 照亮我 救救你
I dont think you realise what you mean to me
我想我不瞭解你給我的暗示
not the slightest clue
不是那細微的線索
cause me and you were like a crew
因為你和我就像個團隊
I was like your sidekick
我就像你的伙伴
you gon either wanna fight me when I get off this f-cking mic
當我丟下這他媽的麥克風時 你根本不想為我而戰
or you gon hug me
或者擁抱我
but I’m not an option, theres nothing else I can do cause…
但我別無選擇了 沒有什麼我還可以做的 因為...

[Chorus -Skylar Grey]
Im about to lose my mind
我快要喪失我的理智了
you’ve been gone for so long
你早已消逝在這過往的日子裡
I’m running out of time
我渾渾噩噩的活著
I need a doctor
我需要一個醫生
call me a doctor
幫我叫一個醫生
I need a doctor, doctor
我需要一個醫生 醫生
to bring me back to life
好讓我回到過往的生活

[Eminem]
It hurts when I see you struggle
看到你深陷泥沼我也覺得很痛苦
you come to me with ideas
你帶給我希望
you say there just pieces so I’m puzzled
你說那只是小事一件 但我被你搞糊塗了
cause the shit i hear is crazy
因為那鳥事挺起來很瘋狂
but your either getting lazy or you don’t believe in you no more
但你卻沒有怠惰 沒有失去信心
seems like your own opinions, not one you can form
似乎覺得你掌握自己的人生 沒有人可以幫你做決定
cant make a decision you keep questioning yourself
做抉擇  你還是不斷質疑你自己
second guessing and its almost like your begging for my help
第二種猜測 就像是你快要像我請求幫忙
like I’m your leader
像我是你的導師
your susposed to f-cking be my mentor
你他媽的快要變成我的良師益友
I can endure no more,
我無法再忍受了
I demand you remember who you are
你最好給我想起你是誰
it was YOU, who believed in me
你就是你 誰會相信我
when everyone was telling you dont sign me
當每個人都說你不要跟我簽約
everyone at the f-cking label, lets tell the truth
每個人都他媽的有標籤 讓我來告訴你事實
you risked your career for me
你用你的事業為我冒險
I know it as well as you
我知道這就是你
nobody wanted to f-ck with the white boy
沒有人想要理那混帳白人小子
Dre, I’m crying in this booth
Dre 我暗自裡哭泣
you saved my life, now maybe its my turn to save yours
你拯救了我的人生 現在可能該輪到我來拯救你了
but I can never repay you, what you did for me is way more
但我不需要你來償還 因為你做得比我做得來得太多了
but I aint giving up faith and you aint giving up on me
但我從未放棄信念 你也從未放棄我
get up Dre, I’m dying, I need you, come back for f-ck’s sake
快起來Dre 我快要死掉了 我需要你 他媽的給我個理由醒過來

[Chorus -Skylar Grey]
Im about to lose my mind
我快要喪失我的理智了
you’ve been gone for so long
你早已消逝在這過往的日子裡
I’m running out of time
我渾渾噩噩的活著
I need a doctor
我需要一個醫生
call me a doctor
幫我叫一個醫生
I need a doctor, doctor
我需要一個醫生 醫生
to bring me back to life
好讓我回到過往的生活

(I need a doctor, doctor
to bring me back to life)

[Dr Dre]
It literally feels like a lifetime ago
這種感覺就像以前的生活
but I still remember the shit like it was just yesterday though
但我還是想起那過往的鳥事 就像昨天才剛發生過
you walked in, yellow jump suit
你走進來 像個傘兵跳進來 (黃色傘兵服)
whole room, cracked jokes
整間房間充滿著刺耳的笑話
once you got inside the booth, told you, like smoke
只要你進到這小房間 告訴你 就像抽菸
went through friends, some of them I put on
這些朋友之中 有些是我認為的摯友
but they just left, they said they was riding to the death
但他們離開我 他們說他們愈混愈糟
but where the f-ck are they now
但他們現在到底死去哪了
now that I need them, I dont see none of them
現在我需要他們 我看不到誰來
all I see is Slim
我看到的只有 Slim (Slim Shady<-Em以前的稱號)
f-ck all you fair-weather friends
去你們這些不能共患難的好友
all I need is him
有em在就好了
f-cking backstabbers
他媽的下流招數
when the chips were down you just laughed at us
當我們身陷危難時 你們只是在遠處嘲笑
now you bout to feel the f-cking wrath of aftermath, faggots
現在你們就嚐嚐看這遲來的報復吧 死玻璃們
you gon see us in our lab jackets and ask us where the f-ck we been?
你會看到我們身穿實驗室的衣服並且問我們我們到底他媽的要做什麼?
you can kiss my indecisive ass crack maggots and the crackers ass
你可以過來親我的屁屁 (後面不瞭)
little crack a jack beat making wack math,
小變態正被鞭打著 還數著奇怪的拍子
backwards producers, Im back bastards
躲在後面的混帳們 我回來了
one more CD and then I’m packing up my bags and as I’m leaving
當我離開時 我會打包一兩張CD
I’ll guarantee they scream Dre don’t leave us like that man cause…
我敢保證他們會哭叫著:Dre不要離開我們 就像那男的一樣 因為...

[Chorus -Skylar Grey]
Im about to lose my mind
我快要喪失我的理智了
you’ve been gone for so long
你早已消逝在這過往的日子裡
I’m running out of time
我渾渾噩噩的活著
I need a doctor
我需要一個醫生
call me a doctor
幫我叫一個醫生
I need a doctor, doctor
我需要一個醫生 醫生
to bring me back to life
好讓我回到過往的生活

-(捲)
arrow
arrow
    全站熱搜

    et1989315 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()